23 Temmuz 2012 Pazartesi

ispanakli rulo balik

 balik etlerin icinde kacinilmaz en saglikli olanidir ve bizim evde haftada en az birkez menüde bulunur benim cocuklar baligipek sevmediginden ben baligi baliktan baska herseye benzetiyorum böyle böyle alistirdim
Balıkta doymamış yağ asitleri fazla. İçerdiği koruyucu yağ asidi ile balık, kalp hastalarının tercih etmesi gereken bir gıda. Bu özelliği ile  bir kalp dostu. Balık üstelik kolesterol açısından da fakir bir et. icinde b a ve d vitamini bulunur sağlıklı bir kalp için düzenli olarak tüketilmelidir.
malzemeler
 bir kilo balik fileto temizlenmis (pangasius)bu pangasius turkiyede yokmus bizim balikcimiz söyledi ama balikcidan herhangi bir balik fileto alabilirsiniz
bir paket ispanak( hazir dondurulmus kullandim )  
200 gr labne peyniri (frischkäse)
sivi yag
limon
tuz biber
balik filetolar yikanip süzüldükten sonra mutfak pecetesi ile suyu alinip limon suyuyla ovulur ve tuzlanir
buzlu ispanak sivi yag olan tavaya konur üzerine 1 cay bardagi su konur kapagi kapatilip orta hararette suyunu cekene kadar haslanir (eger taze ispanak ile yapacaksaniz ispanak yikanip temizlendikten sonra tencereye koyup üzerine bir iki su bardagi su koyup haslanir eger sulu kalirsa suyu süzülür) ispanak pisip suyunu cekince biraz soguduktan sonra labne peyniri (frischkäse) ile karistirilir tuzu biberi ilave edilir bu ispanakli karisim  tuzlanmis balik filetolarin üzerine sürerek rulo yapip yaglanmis borcama yerlestirilir borcamin üzeri alu folyo ile kapatip 180 derecede 30 dakika kadar pisirilir
(yanina haslanmis patates iyi gider ) afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder