9 Aralık 2011 Cuma

asure


Bildunterschrift hinzufügen
kac gündür hep yapmak istiyordum nihayet gecde olsa bugün basardim iyice gecikmeden tarifide yayinlamak istedim herkese kolay gelsin
  • malzemeler
  • 2 su bardagi asurelik bugday
  • 1 su bardagi nohut
  • 1 su bardagi kuru fasulye
  • 1 su bardagi kuru kayisi
  • 1 su bardagi kuru üzüm
  • 1 cay bardagi kus üzümü
  • 100 gr badem (kabuklari soyulmus)
  • 1 cay bardagi pirinc
  • 1 elma
  • 10 tane karanfil
  • 4veya 5 su bardagi seker tercihe göre (ben 4 su bardagi kullandim
  • yarim cay bardagi gül suyu (tercihe göre )
  • bir portakal kabugurendesi
üzerini süslemek icin kuru incir
ceviz
nar
hindistan cevizi
isteyen kus üzümü findik kullanabilir

yapilisi asurelik bugday aksamdan iyice yikayip   üzeri  4 bardak gececek kadar sicak su koyup bir kenara konur ayni sekilde nohut ve fasulyede aksamdan suya konup bekletilir ertesi gün bugday büyük bi tencereye konup bugdaylar iyice dagilincaya kadar haslanir diger tarafta fasulye ve nohut da ayri ayri haslanip süzüldükten sonra bugdaya ilave edilir  pirinc de bugdaya ilave edilir bu arada bugday nohut ve fasulye haslanirken kuru üzümlerde iyice yikanip üzeri gececek kadar su konur kayisilar küp küp dogranip onlarda önceden ilik su ile islatilir bademlerin üzerine kaynar su döküp bi kac dakika sonra süzüp kabuklari soyulur elmanin etrafina karanfiller gecirilir
haslanan nohut ve fasulye haslanan bugdaya ilave edilir 15 -20 dakika daha kisik ateste kaynadiktan sonra üzümler ve kayisida ilave edilir karanfilli elmada tencereye konur biraz daha kaynadiktan sonra 4 veya 5 zevke göre ben 4 bardak kullandim seker ilave edilir gülsuyu ve portakal kabugu rendesi ve bademler de ilave edilip hepsi koyu bi kivama gelene kadar kaynatilir bu arada sürekli karistirmak lazim alti tutmasin diye suyu az gelirse sicak su ilave edebilirsiniz iyice kivama gelince sicak sicak kaselere doldurup soguyunca üzerlerini zevkinize göre nar ceviz kus üzümü ile süsleyebilirsiniz


bu elma ve karanfil icinde aroma versin diye






ben kuru inciri icine katmiyorum karartiyor diye sadece süslemede kullaniyorum icine koymak istersenir tencereyi üzerinden almadan önce koyunki fazla kararmasin


buda benim kullandigim gül suyu arap dükkanindan almistim eger elinizde bulunmassa koymayabilirsiniz
dedigim gibi anlatimi zor gibi gözüksede aslinda kolay sadece biraz zaman aliyor bu tariften
en az 10 tabak cikiyor eh artik kolay gelsin diyorum ve afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder