9 Haziran 2011 Perşembe

buzlu tabak

hic böyle bir tabakta sunum yaptinizmi bilmiyorum ama gercekten cok hos bir sunum oluyor eskiden osmanli mutfaginda hep böyle buzdan taslar icinde hosaf ikram edilirmis bunun sade olanini yapmistim ama böyle daha hos oldu yapmasida kolay denemenizi tavsiye ederim

böyle buzdan bir tabak yapmamiz icin gereken tek sey iki tane tabak pilastik veya celik olabilir
tabagin biri digerinden biraz ufak olmasi gerekiyor  resimde görüldügü gibi büyük tasin icine su doldurulur kücük tabak büyügün icine yerlestirilir kenarlarindan icerisine cicekleri yerlestirin  cicek olmassa meyvede olabilir (portakal veya kivi dilimleri ) cicek kullanacaksaniz yaprak olursa dahaiyi sonuc olur ben bu sefer tüm kullandim biraz kalin geldi sonra kücük tabagi büyük tabakla sabitlememiz gerekiyor ama tabagin altinda ve kenarlarinda bosluk kalacak sekilde olmali umarim resimlerden anlasilir kücük olan tabagin icine agirlikta koyabilirsiniz sabit olsun diye sonra bu su dolu tabagi derin dondurucuda bir gece donmasini bekliyoruz ertesi gün donan tasimiz hazir ben icine birazda buz doldurup icinde meyve sunuyorum ama dodurma veya hosafta sunulabilir ama altina baska bir tabak koymayi unutmayin sonucta buz oldugu icin eriyor kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder