26 Mayıs 2011 Perşembe

firinda patatesli rezene

  • malzemeler
  • 2-3adet rezene
  • 2-3 orta boy patates
  • 1 paket küflü peynir (beyaz peynirde olur )
  • 1 avuc rendelenmis kasar
  • 2 yemek kasigi un
  • tuz biber
  • sebze bulyon (vegeta )
  • 1 kasik tereyag
  •  
 yapilisi rezeneleri temizleyip parmak kalinliginda dilimliyoruz yesil kismindan biraz ayiriyoruz üzerine serpmek icin. dilimledigimiz rezeneleri tuzlu suda 3-4 dakika hasliyoruz rezenelerden sonra ayni sekilde soyup dilimledigimiz patatesleride 3-4 dakika hasliyoruz borcama rezene ile patatesleri sirayla diziyoruz  üzerine küflü peyniri ufaliyoruz tereyagini tavada iki kasik un ile biraz kavurup üzerine haslanmis rezene ve patatesin suyundan bi bardak kadar dökerek bir basamael sos hazirliyoruz icine tuz biber ve sebze bulyonuda katiyoruz son olarak kasarida ilave edip patates ve rezenenin üzerine döküyoruz ve 180derecede nar gibi kizarana kadar pisiriyoruz servis ederken ayirdigimiz yesil kismindan ufak dograyip serpebilirsiniz  afiyet olsun
 rezeneyi cok sevdigimi söylemistim firsat buldukca yapmaya calisiyorum ben küflü peynir rokford kullandim siz isterseniz normal beyaz peynir kullanabilirsiniz 

1 yorum:

  1. Merhabalar, ben de dün terbiyeli rezene pişirdim güzel oldu. Bur başka zaman bunu deniycem elinize saglık.

    YanıtlaSil