5 Şubat 2013 Salı

kuru incir receli

evet  arkadaslar  bu incir receli antalya yöresinde cok yapiliyor  hem lezzetli hemde enerji deposu
ben ilk defa yaptim denemek icin o yuzden tarifin yarisini kullandim 

  • 1 Kilo kuru incir
  • 1 bucuk litre su
  • 1 bucuk kilo seker
  • yarim bardak findik(kavrulmus kabuksuz)
  • 1 bardak fıstık
  • yarim bardak susam
  • bir kucuk parca limon tuzu
öncelikle kuru incirleri kucuk kucuk dogruyoruz bir tencerede seker ile suyu 10 dakika kadar kaynatiyoruz  incirleri ilave ediyoruz katilasana kadar kaynatiyoruz ortadan böldügümüz fistiklari ve findiklari ilave ediyoruz susami teflon bir tavaya alip biraz kavuruyoruz onuda incirli karisima ilave ediyoruz  yine kaynatiyoruz incirler dibine cökmeye baslayinca tamamdir limon tuzunu ilave ediyoruz eger cok yapacaksaniz temiz kaynamis kurutulmus cam kavanoza koyup agzini sIkIca kapatip ters cevirmemiz lazim hava almamasi icin ben bu tarifin yarisini yaptigim icin gerek kalmadi kapakli bir tabakta buz dolabinda kaldirdim bir kac günde tükendi zaten (evde findik fistik yoksa ceviz de koyabilirsiniz )
afiyet olsun

5 yorum: