2 Şubat 2013 Cumartesi

Seker hamurlu pasta nasil kaplanir

 Herkese selamlar sevgiler bu aralarda en cok sorulan sorulardan biriydi seker hamuru  nasil kaplanir diye gerci bende bu islerin acemisiyim ama en azindan nasil yaptigimi anlatayim dedim . hem yapip hem resim cekmek baya bir zor oldu aksam oldugu icin resimleride ayarliyamadim artik umarim idare eder
  Gelelim anlatima ilk önce boyamak istedigimiz miktarda seker hamurunu elimizle iyice yogurup yumusatalim cöpsis veya bir picagin ucuyla  cok az boya surelim ben asagidaki miktara gördügünüz  kadar surdum yeterli oluyor birde cöpsis kullanmakta fayda var boya cok zor cikiyor sonra  bu asamada eldiven takmaniz gerekiyor yoksa elleriniz hep boya olur ve cok zor cikiyor

 Boyayi seker hamurumuzun her yerine iyice yedirdikten sonra  hamur acma ortusunde veya temiz bir masada  seker hamurumuzu merdane  ile aciyoruz  yapismasin diye biraz pudra sekeri serpiyoruz 
bu asama ayni hamur acar gibi daha sonra istedigimiz kaliplarla veya elimizle model veriyoruz 
bu asamalarida baska bir bölümde daha ayrintili bir yayin yapacagim insallah
 simdi gelelim pastamizi kaplamaya seker hamuru acmadan evvel pastamiz hazir cikolata ganajla kaplanmis dolapta olmali seker hamurumuzu pastamizdan daha genis olacak sekilde aciyoruz  yani hamuru pastamizin uzerine koydugumuzda masa ortusu gibi kenarlardan mutlaka  disari sarkmasi lazim yoksa duzlemekte zorlaniriz hamuru acarken altina pudra sekeri serpmeyi unutmayin yoksa yapisir kaldirip pastanin uzerine koyamassiniz birde actigimiz yer cok temiz olmali saci basi toplamakta fayda var mubarek hamur herseyi cekiyor anlayacaginiz cok titiz bir ortam sart gerci bu her zaman icin gecerlide ben ozellikle mutfakta saclari acik calisan varsa diye diyorum
 gördügünuz sekilde seker hamurunu pastanin uzerine serdikten sonra picakla kenarlarini dikkatlice kesip aliyoruz artan parcayi hemen toparlayip bir posete koyuyoruz yoksa hemen sertlesiyor
 ve bundan sonra si seker hamurunu duzelmesi kaliyor bu asamada da dikkatli olmak lazim gerci uzerini ve kenarlarini duzeltmek icin özel masasi var ama ben sahsen kullanmiyorum elimle duzeltiyorum cok bastirmadan hafifden elimle kenarlarini duzeltiyorum bu arada ilk yapmak isteyenler icin yuvarlak bir pastayi kaplamak kare bir pastayi kaplamaktan daha kolay kenarlarini duzeltme acisindan  evet arkadaslar  elimden geldigi kadar anlatmaya calistim umarim ise yaramistir bunun haricinde merak ettiginiz herhangi  bir sey olursa cekinmeden sorabilirsiniz seve seve cevaplarim yapacak olanlara kolay gelsin sevgilerimle seher

6 yorum:

  1. Tesekkurler ayse hanim elimden geldigince anlatmaya calistim selamlar seher

    YanıtlaSil
  2. Seker hamuru tarifi yasabilirmisinis cok tsk..... Ellerinise saglik süper hepsi.

    YanıtlaSil
  3. tesekkürler adsiz seker hamuru tarifimde var sayfada bakabilirsiniz

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende çocuklarımın doğumgünü için resim baskılı şeker hamuru kaplamalı pasta yapacağım ama ilk defa. size birkaç sorum olacaktı, kızım 4 oğlum 2 yaşında doğumgünleri 2 ay arayla olduğu için bu sene ortak yapmayı planladık ve ikisine en uygun olarak şirinleri seçtim ve bütün malzemelerimi aldım şirinlerin resmini de pirinç kağıda bastırdım. Fakat basılan resim dikdörtgen olduğu için yuvarlak pastada olmayacak ben resimi yuvarlamaya çalışsam resim bozulacak, o nedenle dikdörtgen yapmam gerekecek internette bayağı araştırma yapmıştım yuvarlak pastayı kaplamak daha kolay şimdi dikdörtgen yapmam gerekecek tek sorunum kenarlarını nasıl yapacağım :( bir püf noktası varmıdır bu işin bana yardımcı olursanız çok sevinirim Demet Güneş

    YanıtlaSil
  5. pastayı kendim yapmayıp pastaneden alıp üzerini şeker hamuruyla kaplasam olur mu ?

    YanıtlaSil