23 Şubat 2011 Çarşamba

kahveli cukolatali pasta


ilk tarifim bu kahveli kremali pastam olsun kahveyi sevenler icin süper lezzetli bir pasta
malzemeler
pandispanya keki icin
100 gr rondodan gecirilmis ceviz
4 yumurta
150gr seker
bir cimdik tuz
4 yemek kasigi ilik su
100 gr un
2 kahve kasigi kabartma tozu
krema icin malzeme
6 yaprak celatin
100gr kahveli cukolata
150ml kahve
50 gr pudrasekeri
500 gr krema (cig krema )
yapilisi
önce yumurtalarin beyazini ayirip tuz ve ilik su ile iyice cirpiyoruz beyaz bir köpük olunca onu kenara alip yumurtanin sarisi seker iyice eriyene kadar cirpiyoruz yumurta akinida sekerli karisima ekliyoruz en sonunda yavasca un kabartma tozu ve cevizide katiyoruz  180derecede önceden isitilmis firinda 30dakika pisiriyoruz cikarmadan önce kürdan testi yapin ( kürdani keke batirinca temiz cikiyorsa pismis demektir )kekimizi firindan cikarip sogumaya birakiyoruz (bir gün evvelden yapilirsa daha piratik olur )
kremasi icin
bir tencerede rondadan gecirdigimiz kahveli cukolatayi bir bardak kahveyi (sivi kahve )pudra sekerini hafif isida cukolata iyice eriyene kadar karistiriyoruz bu bölümde icerisine suda yumusatilmis celatin konuyor (ben burada celatin kullanmadigim icin  agartine diye bitkisel bir toz var onun bir paketini 200m l  suda kaynatip biraz iliyinca bu kahveli karisima katiyorum trde olanlar normal celatin kullanabilir daha sonra kremayi iyice cirptiktan sonra yavas yavas bu kahveli karisima katiyoruz hepsini dikkatlice karistirdiktan sonra 3 e yada iyi kabarmadiysa ikiye böldügümüz kekin bir katini pisirdigimiz kekkalibina koyuyoruz (karisim biraz sivi oldugu icin dagilmasin diye ) kekin üzerine bu karisimi döküyoruz kekimiz 3 e böldüysekbir kek bir krema kaliba yerlestiriyoruz geri kalanida en üste döküp dolaba koyuyoruz bir iki saat iyice soguduktan sonra istediginiz sekilde süsleyebilirsiniz ben kakaolu krem santi kullandim ..sizlere afiyet olsun .

1 yorum:

  1. Merhaba pastanizi cok begendim.. bende almanya dan antalya ya yerlestim.. malum alman pastalarini orada cok ca yapiyordum.. fakat isi türkce ye cevirmek, bilhassa quarck gibi malzemelerinin eksikligi, beni biraz zorluyor.. siz yapmissiniz cok begendim.. takipdeyim. Bende beklerim mutfakfelsefesi@blogspot.com Allaha emanet olun

    YanıtlaSil