25 Şubat 2011 Cuma

soganli börek

 bu tarifi özlemaki ablanin blogunda görüp yapmistim ve o günden beri favori lerimin arasindadir gercektende dedigi kadar var özlem ablanin savas cikartir bu börek :) yapilisida cok kolay
  • malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 4 tane sogan (resimdekinde kirmizi sogan kullandim )
  • 3 -4 dilim salam
  • 1 avuc dolusu mantar
  • 1 paket crema
  • 2 avuc rendelenmis kasar
  • 5 tane milföy hamuru
yapilisi
önce milföy hamurunu temiz tezgahin üzerine koyup cözülmesini bekliyoruz yumusayinca kenarlarini üst üste gelecek sekilde biraz su sürerek yapistiriyoruz sonra merdaneyle acip borcamimiza göre ayarliyoruz
ben baya genis aciyorum kenarlarini kesip kalan kismlarina cokomel sürüp rulo yapip firina sürüyorum ama onu baska zaman detayli yazarim insallah resimde görüldügü gibi borcama yerlestirdikten

 soganlari yarim ay seklinde dograyip kavurun sonra yikanip temizlenmis dogranmis mantarlarida ilave edip kavurun (ben bu resimdekini yaparken mantar kullanmadim onun yerine iki dilim salam koydum fazladan )

 sonra kremayi yumurtalari ve kasarida harmanlayip tuz biber hepsini bi güzel miföyün üzerine serin ve kizdirilmis firinda 200 derece kizarana kadar pisirin afiyet olsun
(firinin alt kismina koyarsaniz daha güzel oluyor yoksa üstü cabuk piserse milföy alta hamur kalabilir )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder