26 Mart 2013 Salı

Yogurtlu pirasali nohut (siveydiz)

Ilk evlendigim yillarda esimin ailesi burda olmadigi icin bana manevi kayinvalidelik yapan rahmetli fadile yengeden ögrenmistim bu tarifi kendisi gaziantepliydi ve butun o yöreye ait tarifleri ondan ögrenmisimdir nur icinde yatsin bende cok hakki vardir  aylarca evinde  kalmistim  bununlada kalsa ben hayatimda onun kadar yardim sever birini tanimadim umarim rabbim onu bunca iyiligine karsi cennetine nail etmistir insallah 

  • malzemeler 
  • bir su bardagi nohut
  • 250 gr kusbasi et 
  • 3 adet pirasa   (orijinalinde taze soganin beyaz kisimlari kullanilirmis )
  • 250 gr yogurt 
  • 1 adet yumurta
  • tuz karabiber 
  • siviyag 
  • bir kasik tereyag 
  • iki kasik nane 
  • 1 tatli kasigi un

Nohut aksamdan bol su ile ısliyoruz Bir tencereye et nohut ve tuz koyup uzeri 2-3 parmak gececek kadar su ilave ederek  düdüklüde 20 dakika pisiriyoruz düdüklü yoksa bu pisirme kismi biraz uzun sürüyor .diger taraftan pirasayi temizleyip cok koyu kisimlarini ayirip yikadiktan sonra parmak kalinliginde dogruyoruz pirasalarimizi pisen etli nohutilave ediyoruz . pirasalar yumusayincaya kadar devam pisiriyoruz   diger tarafta bir tencereye yogurdumuzu 1 yumurta ve iki kasik zeytinyagi ile 1 tatli kasigi unu biraz tuz ile karistirip ocagin uzerinde kaynayincaya kadar karistiriyoruz bu arada yemegin suyundan bi kac kasik ilave ediyoruz
 1-2 taşım kaynadıktan sonra  yyogurdumuzu pişen et pirasalirin uzerine   yavaş yavaş ilave edip karistiriyoruz  servis ederken uzerine bir kasik sivi yag veya tereyag tavada kizdirilarak  bir iki  kasik naneyi ilave edip yemegimizin uzerine döküyoruz .ben resmi cekerken naneyi gezdirmemistim aceleden hemen cektim :) size afiyet olsun selamlar

3 yorum:

  1. Ne kadar değişik Ege'de pıraslı nohut yaparlar ama zeytinyağlı. Bunda yoğurt ve et de var. Ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim. Bu arada izleyicinz oldum.

    YanıtlaSil
  2. karadeniz bölgesinde bilinmeyen bi yemek ama ben değişik şeyleri severim olsada yesek dedim yani ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. elıne sağlık sevdığım bır corbadır

    YanıtlaSil