4 Mart 2011 Cuma

pandispanya kekitarifi 1

 bu  resimlerde benim en cok sevdigim ve cogu pastalarimda kullandigim pandispanya kekinin tarifini adim adim yazacagim insallah   malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 4 yemek kasigi ilik su
  • 1 fiske tuz
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr un
  • 100 gr nisasta
  • 160 gr seker
  • 2 tatli kasigi kabartma tozu
yapilis öncelikle yumurtalarin akini ayirip cirpma kabina aliyoruz icerisine tuz ve 4 kasik ilik suyu ilave edip iyice beyaz bir köpük oluncaya kadar cirpiyoruz
 bu resimde görüldügü gibi bu köpügü bir baska kaba alip kabimizi temizledikten sonra bu sefer yumurtanin sarilarini sekerle iyice sekeri eriyene kadar cirpiyoruz icerisine kenara aldigimiz yumurtanin aklarini ilave ediyoruz ama burdan sonra makinanin ayarini biraz düsürüyoruz yumurta köpügü sarisi ile iyice karistiktan sonra
 icerisine eledigimiz un nisasta ve kabartma tozunu bu yumurtali karisima ekliyoruz
 ve altini yagli kagirtla kapladigimiz kaliba döküp önceden isitilmis firinda 170 derecede( konveksiyonlu firinda 160) 30 dakika pisiriyoruz
bu tarif 26 santimlik bir kalip icin ben genelde iki ufak kaliba döküyorum bunlar 18 lik ev icin veya az kisi olunca daha pratik oluyor
 firinda pisen kekimize kürdan testi yapiyoruz icine kürdani batirdigimizda temiz cikiyorsa pismis demektir firindan cikarip sogumasini bekliyoruz sguduktan sonra kenarlarini picakla dikkatlice siyirdiktan sonra kaliptan cikarip istedigimiz kalinliga göre iki veya 3 bölüyoruz

 ben kekleri bu bölme teli ile kesiyorum aa naylon iplik ve ya uzunca bir picaklada kesebilirsiniz
ayrica bu kekler derin dondurucuda bir kac ay rahatlikla saklayabilirsiniz ani bir misafir gelince cikarip kremasini yapana kadar cözülüyor zaten ben bir seferde bir kac tane pisirip posetleyip derin dondurucuya koyuyorum böylece her seferinde kek yapmaktan kurtuluyorum  size afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder